PROJEKT U KONCE

 

Oceňujeme Inspirativní učitele – dva silné příběhy, které nás zasáhly

Více informací o projektu na webu www.compassio.cz

 

Všechny dárky jsou předané, ocenění proběhla a teď přichází chvíle, kdy bychom s vámi chtěli sdílet dva příběhy, které nás opravdu oslovily. Děkujeme všem, kdo nominovali své učitele – dětem, studentům, rodičům, absolventům i kolegům. Číst vaše slova byla často velmi dojemná a silná zkušenost. Vybrat pouze dva nebylo vůbec jednoduché, každý příběh nesl kousek lidskosti, vděčnosti a naděje.

Nakonec jsme se rozhodli ocenit dvě paní učitelky, jejichž příběhy představují to, proč tento projekt vznikl, abychom poukázali na pedagogickou práci, která má skutečný dopad. Na práci, která neviditelně formuje lidské osudy, podporuje, drží nad vodou a inspiruje.

První oceněná, paní učitelka Mgr. Hana Kořenská ze ZŠ Elišky Krásnohorské v Ústí nad Labem, byla nominována rodičem Barborou H.. A právě proto jsme její příběh vybrali, protože nám velmi záleží na tom, jak školství vnímají také rodiče, jak důležitou roli vnímají učitele ve vývoji jejich dětí a jak může podpora pedagoga ovlivnit celou rodinu.
Příběh paní učitelky Kořenské ukazuje, že škola může být bezpečným a laskavým místem. Že učitel může být tím, kdo dává dětem odvahu, učí je přijímat chyby, rozvíjí jejich vnitřní sílu a citlivě podporuje v těžkých chvílích.
Její přístup není jen o výuce, je o přítomnosti, pochopení, respektu a schopnosti vidět každé dítě jako jedinečné. Během předání na půdě školy, za přítomnosti žáků i vedení, zazněla silná slova nejen od nás, ale i od samotné paní učitelky:
„Být inspirující je lehké právě tehdy, když máte inspirativní lidi kolem sebe. Pro mě jsou to žáci a žákyně, paní asistentka a samozřejmě i otevření rodiče.“

Děkujeme, paní učitelko, že jste tím, kým jste, člověkem, který opravdu mění životy.

Druhou oceněnou je paní učitelka Mgr. Renata Šubertová ze Střední zdravotnické školy v Turnově. Tento příběh přišel od studentky Markéty B., která paní učitelku popsala nejen jako skvělou pedagožku, ale i jako oporu v osobním životě.
Popsala ji jako člověka, který nezůstává jen u výkladu učiva, ale vytváří bezpečné prostředí, podporuje rozvoj osobnosti a umí naslouchat i v těch nejkřehčích situacích. Studentka se nebála sdílet, jak důležitou roli paní učitelka v jejím životě sehrála, a to je podle nás právě ten moment, kdy učitel překračuje rámec své profese a stává se inspirací na celý život.
Předání proběhlo přímo ve škole, před kolegy, a bylo velmi dojemné. Paní učitelka byla velice mile zaskočena a její slova mluví za vše: „Toto ocenění je pro mě velkým závazkem vůči všem našim žákům. Jsem ráda, že za podpory našeho vedení školy a i ostatních mých kolegyň a kolegů se daří vytvářet na naší škole příjemné a bezpečné prostředí pro žáky. Velmi si tohoto ocenění vážím a děkuji zejména mé třídě praktických sester za tuto nominaci. Mám vás ráda!“

Obě ocenění byla mimořádně emotivní. Atmosféra byla naplněna vděčností, dojetím a upřímnou radostí. Jsme nesmírně vděční, že můžeme díky těmto příběhům šířit pozitivní energii, poukazovat na hodnoty, které mají ve vzdělávání opravdu smysl, a dělat radost těm, kteří často tiše dávají maximum a málokdy dostanou zpětnou vazbu, jak moc to znamená.

Obě ocenění jsme měli možnost předat přímo na půdě škol, díky ochotě a podpoře jejich vedení. A musíme říct, že i pro samotné školy to bývá často inspirativní moment, připomenutí, jaký poklad v podobě konkrétního pedagoga mají. Vedení obou škol ocenění vnímalo jako čest a s radostí plánuje sdílet tyto momenty i na svých webových stránkách jako pozitivní příklad a ocenění práce, která je někdy v běžném provozu přehlížena.

Zdroj fotografie: https://www.zseliska.cz/

Předávání proběhlo osobně za účasti i obou nominujících, jak maminky žáka, tak studentky. To bylo pro oceněné učitelky velmi dojemné a silné, protože právě osobní slova a upřímná poděkování jsou tím největším oceněním, které může pedagog dostat. Jak celou situaci vnímala jedna z nominujících Barbora H.? Krásná a upřímná slova, slova, která padla i směrem k realizaci projektu „ještě jednou bych Vám ráda poděkovala za příležitost, která vedla k ocenění naší paní učitelky, Mgr. Kořenské. Nesmírně si vážím, že díky Vašemu nápadu – vyzvat k napsání pravdivého dopisu o člověku, který pracuje srdcem – se podařila krásná věc, dojemné rozloučení s prvním stupněm, jeho vážené zakončení s radostí a úctou pro nás rodiče, a pokorou, se kterou bylo přijato. Líbí se mi Vaše práce nejen na tomto projektu, ale i na dalších, o kterých se dočítám na Vašich stránkách a přeji Vám mnoho dalších úspěchů, uzdravených duší a osvícených rodičů, dětí, studentů i pedagogů. Vaše práce má obrovský smysl! S “pochopením” vždy všechno lépe funguje.“

Děkujeme všem, kdo nám s projektem pomáhají, školám za vstřícnost, rodičům za důvěru, dětem za odvahu a učitelům za jejich každodenní práci, která je často daleko za hranicemi běžných očekávání. Věříme, že i díky těmto příběhům se podaří šířit atmosféru uznání, vděčnosti a lidskosti. Protože dobrý učitel je dar a někdy to jediné, co potřebuje, je slyšet, že na jeho práci opravdu záleží.

Nádherné, ručně vyrobené dárky vznikly ve spolupráci s firmou ROSE BELLE, která je vytvořila na míru této výjimečné příležitosti. Kompozice ze stabilizovaných růží byla postavena na velkém kamenném srdci, symbolu velkého a otevřeného srdce oceněných učitelek. Součástí dárku byl anděl jako vyjádření ochrany a podpory, kterou učitelé poskytují svým žákům a studentům. V krabičce nechyběl ani psaný dopis s nominačním textem, osobní poděkování, které často dojalo až k slzám.

           

Společnost ROSE BELLE nezapomněla ani na ty, kteří příběhy nominovaných sdíleli se světem i pro ně vytvořila ocenění šitá na míru.

Oceňme učitele, kteří mění životy.

Každý z nás má ve své paměti jednoho učitele, který mu změnil život

– byl laskavý, spravedlivý, naslouchal, stál za námi i v těžkých časech.

My v RoseBelleczCompassiocz

 chceme právě takové učitele ocenit.

Proto vyhlašujeme akci „Kytice vděčnosti “ – možnost veřejně poděkovat těm, kteří dávají dětem nejen znalosti, ale i oporu, důvěru a bezpečí.

Znáte učitele nebo učitelku, kteří pro vás znamenali víc než jen výuku? Byli vám oporou, když vám nebylo dobře?
Věřili vám, když jste si sami nevěřili? Byli spravedliví, laskaví a přitom pevní?
Pomohli vám nebo vašemu dítěti zvládnout náročné chvíle?

Nominovat můžete:

jako dítě nebo student – základní, střední i vysoké školy,
jako rodič, který vidí přínos učitele pro své dítě.

Sdílejte s námi svůj příběh a jméno učitele, který vás podržel.

Na základě vašich nominací vybereme jednoho výjimečného pedagoga, kterému osobně předáme květinu jako symbol důvěry a vděčnosti – a to jménem projektu Compassio.cz a květinového ateliéru RoseBelle.cz.

Jak to funguje (sekce “Jak se zapojit”)

Zamyslete se, kdo byl pro Vás důležitým učitelem – ve škole.

Napište jeho příběh – proč Vám pomohl, co znamenal, v čem byl výjimečný.

Odešlete příběh přes on-line formulář na webu www.compassio.cz

Přejít na formulář

Jeden z nominovaných učitelů bude vybrán a odměněn:

Krásnou kyticí ze stabilizovaných růží plnou překvapení od www.rosebelle.cz,

Osobním poděkováním od zakladatelky Mgr. et Bc. Anny Smetaníkové, MBA

Termín odeslání příběhů:

do 20 června 2025 (včetně)

Podmínky:

Můžete nominovat učitele ze základních, mateřských i středních škol v ČR.

Můžete být žák, rodič, kolega, kdokoli, koho se učitel pozitivně dotkl.

Příběh může být zveřejněn na webu nebo sociálních sítích.

 

Sdílejte tuto výzvu dál a sledujete nás na sociálních sítích! 

Podpořte uznání dobrých učitelů a sdílejte tuto výzvu:

Facebook Compassiocz Rosebellecz

Instagram Compassiocz | Rosebellecz

Nezapomínáme ani na toho, kdo nám vybraný příběh poslal, i na něj čeká překvapení!

UKÁZKA VYBRANÝC PŘÍBĚHŮ

Karolína O.

Paní učitelka, která dala mému dítěti hlas.
Když jsem poprvé vedla svého syna do školky, mám obavy. Mluvil velmi málo – jeho řeč byla opožděná, těžko se vyjadřoval a okolnímu světu zůstával často nepochopený. Měla jsem strach, že v kolektivu zapadne, že mu nebude rozumět ani paní učitelka, ani ostatní děti.

A pak jsme ji potkali.

Paní učitelka, která se na něj usmála tak, že jsem si poprvé řekla: „Tady to bude dobré.“ Brzy jsem zjistila, že nejde jen o vlídný úsměv. Paní učitelka měla logopedický kurz a především obrovské srdce. Místo toho, aby jen čekala, „až se to zlomí“, se do toho pustila naplno. Denně s ním cvičila, trpělivě opakovala slova, hrála s ním hry zaměřené na rozvoj řeči, hledala nové metody, jak ho zapojit a motivovat. Dělala víc, než musela – a nikdy si na to nestěžovala.
Po pár měsících jsem si všímala změny. Syn se začal více usmívat, zkoušel tvořit věty, nebál se promluvit. Poprvé mi doma sám od sebe vyprávěl, co dělali ve školce. Byla to věta krátká, ale pro mě měla cenu zlata. Ten moment nikdy nezapomenu. Paní učitelka nedala mému dítěti jen péči a podporu. Dala mu možnost být slyšet. A za to jí budu navždy vděčná


Kateřina K.

Dobrý den.
Jsem maminka, dnes již 17-leté, dcery Apoleny. Již v průběhu první třídy základní školy bylo jasné, že matematika bude pro ni něčím naprosto nezvladatelným. Tolik tomu chtěla rozumět a přijít na kloub, ale NEŠLO to. Naštěstí se pro nás a hlavně pro dceru stala majákem v bouři paní učitelka Laurincová. Vždy si udělala čas po vyučování a věnovala se mé dceři velmi nestandartním způsobem. To jaké pomůcky si pro mě vyráběla, aby jí matematika přiblížila bylo naprosto geniální. Péči ji věnovala celý první stupeň a vždy ji byla oporou. Vím, že ji věnovala mnoho hodin svého volného času. Hlavně díky ní je dnes dcera ve druhém ročníku na střední škole, ai když s matematikou válčí stále, základy které ji
vštípila paní učitelka Laurincová byly a jsou tím hlavním pilířem.
A to se nerozepisuji o tom, co s celou třídou zvládala a absolvovala po celý první stupeň – nápadité výlety, pobyty, různé projektové dny……
Lepší učitelku jsme si opravdu nemohli přát a určitě by si Vaše ocenění VELMI zasloužila.
Děkuji. Se srdečným pozdravem


Michaela K.

Paní učitelka Mgr. Kateřina Maňáková, třídní učitelka 3.B na Základní škole Vančurova v Hodoníně, je pro mě symbolem skutečně inspirativního pedagoga. Její práce dalece přesahuje rámec běžné výuky. Nejenže učí děti číst, psát a počítat, ale především je vede k tomu, aby se staly empatickými a angažovanými členy společnosti.

Pod jejím vedením se třída účastní několika projektů zaměřených na pomoc lidem zasaženým válkou na Ukrajině. Děti například připravily výkresy na téma válka na Ukrajině. Tímto způsobem se naučily, jak mohou i ony přispět k lepšímu světu.
Paní učitelka Maňáková také pravidelně pořádá dobrovolnické aktivity, do kterých se žáci s nadšením zapojují. Tyto zkušenosti dětem ukazují, že pomáhat druhým je nejen správné, ale i obohacující.
Jako matka Maxmiliána, která má tu čest být žákem paní učitelky Maňákové, vidím každý den, jaký pozitivní dopad má její přístup na děti. Max se stal vnímavějším, ochotněji pomáhá druhým a víc si váží toho, co má.
Paní učitelka Maňáková je pro mě skutečným vzorem pedagoga, který svou práci vykonává srdcem. Proto ji s velkou radostí nominuji do soutěže Inspirativní učitel.


Sára Š.

Paní učitelka mi i pouze jejími hodinami vždy umím zlepšit den, často to bývají jediné hodiny, kde si mohu oddechnout a nemusím se stresovat. Velmi mi pomohla i mimo školu, je velmi všímavá a zajímá se o to, zda je vše v pořádku. Když jsem se cítila dobře všem, možná mi to vyhovovalo, i když se to zdá jako maličkost, hodně to pro mě znamenalo a pomohla mi. Myslím si, že každý koho učí má štěstí, vždy je pozitivní a usměvavá, za což ji obdivuji a můžu jen doufat, že dostává od svého okolí tolik lásky jako kolik sama rozdává, protože si to zaslouží, a mnoho víc. Jsem za ní vděčná ai ona mě velmi motivuje abych studovala její předmět dál po střední škole. Za mě by si toto velmi zasloužila, neznám hodnějšího člověka.


Lucie H.

Paní učitelka je úžasný citlivý člověk, který se dětem věnuje až nadstandardně a to jen svým aktuálním žákům, ale i těm už školu opustili. Vymýšlí pro děti spousty projektu, aby se tmelil kolektiv. Bojuje za žáky .. a zároveň jim pomáhá is jejich domácím prostředím. Snažili se pomoci těm žákům, kteří nemají lehký start díky domácímu prostředí. Aktivně řešil každý problém. Za mě osobně jeden z nejlepších pedagogů, se kterými jsem měla možnost spolupráce.


Květoslava P.

Lenka je skvělá učitelka, která inspiruje i další učitele. Vede výuku často venku, s dětmi dělá projekty. Učí často zážitkově. Ve výuce vede žáky k samostatnosti, zodpovědnosti za svou práci. A mnoho dalšího.


Ondřej P.

Pavel Dubčák je učitel, který ví, co dělá – a dělá to srdcem.
Ve školním prostředí, kde se bohužel často objevují učitelé, pro které je výuka jen způsobem obživy, je pan Dubčák výjimečný. Patří k těm pedagogům, kteří učí, protože v to věří. Jeho práce není jen povinností – je to poslání.
Je to člověk, který skutečně rozumí své profesi a své žáky bere vážně. Vždy dokáže vytvořit atmosféru důvěry, ve které se žáci nebojí ptát, vyjadřovat svůj názor nebo požádat o pomoc. Je trpělivý, vstřícný a vždy ochoten vysvětlit látku znovu, jinak, nebo s použitím příkladů z běžného života. Díky tomu mají jeho hodiny hlavu a patu a žáci z nich odcházejí s pocitem, že se opravdu něco naučili.
Navíc se zajímám o dění ve třídě i mimo ni. Nezavírá oči před problémy a umí podporu, když je třeba – nejen jako učitel, ale i jako člověk. A to i mimo vyučování. Když mu někdo napíše o víkendu s prosbou o pomoc, nikdy neodmítne. I přes své vlastní povinnosti si najde čas a ochotně poradí.


Oksana P.

Je profesionální, milá, vždy poradí a vysvětlí, je veselá. Měla velkou trpělivost k synovi, který měl dost těžkou adaptaci do školky. Dcera, jak navštěvovala školku před 5 lety, říká, že je nejlepší paní učitelka. Syn který chodí teď vždy se moc těší na paní Moniku.


Sandra K.

Nejlepší a nejvíc ochotná učitelka kterou znám měla na starost jak moji dceru tak i teď syna a jinou paní učitelku bych si nemohla přát jako je ona měla jsem i tu čest s touhle úžasnou paní učitelkou pracovat takže za nás nominuji paní učitelku Barunku


Markéta B.

Ráda bych nominovala paní učitelku Šubertovou na cenu Inspirativního učitele, protože svým přístupem, trpělivostí a laskavostí odráží nejen mě, ale i mnoho dalších studentů. Byla mojí třídní učitelkou po celé čtyři roky a za tu dobu se pro mě stala nejen skvělým učitelem, ale i důležitým oporou a vzorem.
Paní učitelka Šubertová je člověk, který má srdce na správném místě. Neučí jen látku, ale vede nás k tomu, abychom přemýšleli, rozvíjeli se a věřili si. Její hodiny psychologie byly vždy inspirativní – nejen kvůli obsahu, ale hlavně díky tomu, jak dokáže vytvářet bezpečně a otevřené prostředí, kde se každý může vyjádřit.
Když jsem si někdy nevěděla rady, ať už se školou nebo s osobními věcmi, byla to právě ona, kdo mi podal pomocnou ruku. Dokázala mě nasměrovat, povzbudit a ukázat mi, že i těžké situace mají řešení. Vždy mě brala vážně, nikdy nesoudila, a to je pro studenta nesmírně cenná.
Za ty čtyři roky jsem získal obrovský respekt a důvěru. Myslím si, že právě takoví lidé by měli být oceněni – lidé, kteří svou práci druhým pozitivním způsobem opravdu ukazují, že učitel může být inspirací na celý život.


Julie K.

Nominuji tuto osobu jako nejlepšího pedagoga, protože svou práci dělá srdcem. Vždy dávám dětem nejen znalosti, ale i podporu, pochopení a motivaci. Má trpělivost, kterou obdivuju, a dokáže každému žákovi ukázat, že na něm záleží. Když přijde domů, neodpočívá, ale dál pro děti vymýšlí a tvoří – připravuje různé hry a materiály ke stažení, aby jim učení co nejvíc zpříjemnila. Je inspirací nejen pro děti, ale i pro mě.


Štěpán J.

Je na všechny milá, hezky vysvětluje látku a málokdy křičí, výuka mě s ní baví.


Klára P.

Pani učitelka mi ukázala že dobrá učitelka existuje dokázala mi vyhovět a snad jako jediná koukala na moje zdraví na mojí škole se hodnotí pitomé Nka a díky ní projdu do dalšího ročníku protože věděla že zdraví je důležitější než škola.


Pavla S.

Paní učitelka je velmi vstřícná, milá a laskává. Vždy, když potřebujeme pomoc, tak je tu pro nás a nikdy nás neodmítne. Vždy nás umí vyslechnout a i když občas neví, jak pomoc, tak se snaží, abychom nebyly smutnyý.
Její hodiny jsou velmi inspirují a hlavně se s ní naučím mnoho nových věcí a před testy se pomalu učit nemusím, jelikož její výklad je dostačující si to zapamatovat.
Vždy, když se jedná o někoho z nás ze třídy bojuje za nás, jak kdyby jsme byli její vlastní děti.


Helena G.

Paní učitelka je hodná vstřícná v prváku moc dobře učila je rázná je kamarádská


Veronika K.

Paní učitelka je velice hodná a přátelská. Vždy mi byla vzorem a se s vším se jí kdokoliv můžu svěřit. Na to že je mladá tak předměty na které má naší třídu nás vždy velice dobře naučila a hned jsem to od ní pochopila. Vždy když jsem jí pomohla odnést kalkulačky tak mi dala bonbón . O Vánoce nám všem ve třídě uvařila horkou čokoládu a dala malé dárečky.


Linda P.

Paní učitelka vzdycky byla moc hodna na vsechny. Vzdy kdyz nekdo neco potreboval Pani ucitelka mu vzdy laskave pomohla. Pokazde nam vysla vtric a bylo o zabavu postarano.

Agáta P.

Paní učitelka Jinšíková je naše třídní, vždy ochotná pomoci a naslouchat – a přestože je přísná, má obrovské srdce. Díky ní jsme se naučili disciplíně, ale i odvahu prosadit svoje nápady. Její poctivost a péče vytvářejí ve třídě super atmosféru, kde se všichni cítíme v pohodě. No a vážně – bez ní by tu byla nuda, prostě top učitelka, kterou musíme nominovat do Inspirativních učitelů!


Simona F.

Tuhle paní učitelku jsem se rozhodla nominovat, protože je to opravdu skvělý a hodný člověk. Tato žena je inspirativní a všechno zvládá úžasně. Někdy je vyčerpaná a to se ji vůbec nedivím, protože toho má moc na práci, ale vždycky se usmívá a snaží se! Když máme cokoliv udělat, třeba prezentovat nebo průvodcovat, tak ona nás podrží a podpoří a vždy pomůže. Neměla jsem nikdy oblíbenou učitelku, ale ona je výjimka, je úžasná, silná, hodná a hlavně je laskavá, když ji o něco poprosíme ona nám 100% pomůže. Zasloužila by si všechno, je fakt moc skvělá!